[O1] pytanie odnośnie turbiny!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tommmy
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] pytanie odnośnie turbiny!

    Nie wiem, jakoś lipna ta teoria z głowicą. Może jednak coś innego i nie chcieli się przyznać? Może jednak coś z dwumasą
  • pawol
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    [O1] pytanie odnośnie turbiny!

    Witam! mam pytanie: czy można bez żadnego uszczerbku na zdrowiu turbiny zdemontować ją, rozebrać, wyczyścić i ponownie złożyć? Pytam bo autko łapie notlauf-a i podejrzewam kierowniczki i chciałbym je przecztścić! Jeśli lest to możliwe dla mechanika amatora to jakie uszczelki będą mi potrzebne na wymianę?! z góry dzięki za porady

    Komentarz

    • Wojtek44
      Classic
      • 2009
      • 23

      #3
      mi to zrobił mechanik za pól dnia. narzekał że jest ciężki dostęp do turbiny. cena 250 zł i śmiga jak nowa.

      [ Dodano: Pon 04 Sty, 10 20:46 ]
      mi to zrobił mechanik za pól dnia. narzekał że jest ciężki dostęp do turbiny. cena 250 zł więc nie wiem czy opłaca się brudzić i śmiga jak nowa.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        W zasadzie da sie zrobic, ale trzeba miec ciut umiejetnosci, bo zabawy troche jest.

        Sa w internecie poradniki jak rozebrac potem i co czyscic
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • pedro
          Ambiente
          • 2009
          • 178

          #5
          podłącze sie pod temat
          Moje pytanie:
          czy czyścił ktoś turbine bez oznak jej zużycia?
          czy warto coś takiego zrobic zanim zacznie dawac o sobie znac?
          Regeneracja-wymiana, jak wiadomo jest dosyc kosztowna może by lepiej zapobiegac i robic co jakis czas taki przegląd-czyszczenie.
          Pozdrawiam
          pedro

          Komentarz

          • 2pac
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1476
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            ja mialem czyszczona, kierownice tylko delikatnie przycinaly, ale juz lapala notlaufa.

            teraz staram sie dynamiczniej jezdzic (co po viru jest latwe) i na razie bez problemu
            President Johnny II + President Florida/ ML-145
            O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
            OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

            Komentarz

            • pedro
              Ambiente
              • 2009
              • 178

              #7
              Zamieszczone przez 2pac
              ja mialem czyszczona, kierownice tylko delikatnie przycinaly, ale juz lapala notlaufa.

              teraz staram sie dynamiczniej jezdzic (co po viru jest latwe) i na razie bez problemu
              na ile dynamicznie? Trzeba bardziej przeciągac na biegach, np ruszając z pole position ze świateł, czy lepiej na dłuższej prostej pocisnąc tak 130-150 przez pare kilometrów?
              Pozdrawiam
              pedro

              Komentarz

              • pawol
                Classic
                • 2009
                • 21

                #8
                a moze ktos mi powie jakie uszczelki beda mi potrzebne przy czyszczeniu i gdzie je kupie

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez pedro
                  Trzeba bardziej przeciągac na biegach, np ruszając z pole position ze świateł, czy lepiej na dłuższej prostej pocisnąc tak 130-150 przez pare kilometrów?
                  przeciągać
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • pawol
                    Classic
                    • 2009
                    • 21

                    #10
                    ok, mam juz uszczelke pod kolektor wydechowy i pomiedzy kolektor a rure! czy jeszcze jakas uszczelka jest mi potrzebna?

                    Komentarz

                    • GALL
                      Classic
                      • 2009
                      • 27

                      #11
                      A ja zrobiłem w swojej to bez kupna uszczelek po wszystkim złożyłem na stare uszczelki były metalowe i ich nie uszkodziłem i auto śmiga oraz jest szczelne na tych właśnie połączeniach :lol:
                      Robiłem to w lipcu a teraz przez te moje jazdy zimowe bez przciągania to ostatnio mi się zwiesiła ale od tej pory jak tylko złapie temp. to ja przeciągam i mam nadzieje że się nie powtórzy 8)
                      LAURIN & KLEMENT
                      11.2001 fotki
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        GALL, no to słabo wyczyściłes te łopatki , bo trzeba umiec w pół roku doprowadzic do notlaufa , mi zajęło to 2 lata od czyszczenia pierwszego :wink:
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • Rumcajs216
                          Classic
                          • 2009
                          • 26

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          W zasadzie da sie zrobic, ale trzeba miec ciut umiejetnosci, bo zabawy troche jest.

                          Sa w internecie poradniki jak rozebrac potem i co czyscic


                          Mam pytanko co do tych poradnikow gdzie je moge znalesc bo jakos szukam :shock: i nie moge znalesc....

                          Komentarz

                          • piernik
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 975
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Rumcajs216, oj słabo szukasz :wink: , tak na szybko:

                            http://www.technologie-entwicklung.d...t15-turbo.html tylko po angielsku
                            Wtam, ... natchniony i w zasadzie zmuszony do zrozumienia problemu przeładowania turbiny w moim aucie zabrałem się za czytanie na ten temat. Te 4 linki pomogły mi zrozumieć jak działa turbinka ze zmienną geo.: http://www.youtube.com/watch?v=HJQ0QnhK06g&feature=related Rozumiem, że kiedy kiero...

                            Komentarz

                            • GALL
                              Classic
                              • 2009
                              • 27

                              #15
                              Ziomal , A może słabo jeżdże ..??? co???
                              LAURIN & KLEMENT
                              11.2001 fotki
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              Komentarz

                              • sew1981
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10986
                                • Fiat

                                #16
                                czyli jak wale w palnik to lepiej... :twisted: dla turbiny rozumiem...byleby schladzac i grzac tak?
                                tzn w sumie..i tak pozywej 3,5 tysia raczej nie musze dawac obrotow zeby bardzo dobrze jechac, zadko to mi sie zdarza chyba ze jakis maly rajdzik sobie urzadzam

                                Komentarz

                                • 2pac
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1476
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pedro
                                  na ile dynamicznie? Trzeba bardziej przeciągac na biegach, np ruszając z pole position ze świateł, czy lepiej na dłuższej prostej pocisnąc tak 130-150 przez pare kilometrów?
                                  normalna jazda to dla mnie zmiana biegow przy 3.5k (oczywiscie po rozgrzaniu)

                                  staram sie najczesciej jak sie da dobijac na wyzsze obroty + conajmniej raz w tygodniu przypilowac po maksie na jakichs rownych, malo uczeszczanych trasach przez kilka/kilkanascie km.

                                  pozniej studzenie ok 3-5min przed zgaszeniem
                                  President Johnny II + President Florida/ ML-145
                                  O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                                  OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                                  Komentarz

                                  • pawol
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 21

                                    #18
                                    jeszcze mam jedno pytanko? po czym poznac ze nie dziala N75 (oprocz tego ze wychodzi blad na vag-u?). Jesli np. odpale silniczek i sciagne przewod z N75 co idzie do turbiny i nie ma reakcji (ruchu sztangi) tzn ze jest z nim cos nie tak czy jestem w bledzie?

                                    [ Dodano: Czw 07 Sty, 10 07:34 ]
                                    i jeszcze jedno pytanie: z ktorej strony najlepiej sie zabrac do sciaganie turbiny od dolu czy od gory?

                                    Komentarz

                                    • Bartholemaus
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 51

                                      #19
                                      Zamieszczone przez 2pac
                                      normalna jazda to dla mnie zmiana biegow przy 3.5k (oczywiscie po rozgrzaniu)

                                      staram sie najczesciej jak sie da dobijac na wyzsze obroty + conajmniej raz w tygodniu przypilowac po maksie na jakichs rownych, malo uczeszczanych trasach przez kilka/kilkanascie km.

                                      pozniej studzenie ok 3-5min przed zgaszeniem
                                      :shock: :shock: :shock:

                                      No to nie... to ja się musze od nowa uczyć jeździć dieslem bo ja go w porównaniu z tym traktuje po macoszemu

                                      ja zanim sie nie rozgrzeje to do 2500 rpm a po osiągnięciu 90*C to pod 3000 RPM - żadko kiedy powyżej, zresztą mało jest gdzie taj jeździć bo na trójce przy takich obrotach to jest już jakieś 80-90 km/h

                                      A maksymalnie tego mojego klekota to chyba może dwa, trzy razy przeciągnąłem za mojej kadencji... ops:
                                      Samochód też ma duszę...

                                      Komentarz

                                      • mmdk
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 70

                                        #20
                                        Ja jezdze podobnie: jak zimny to zmiana przy ok 2000 rpm i deliktane obchodzenie sie z pedalem gazu a jak sie rozgrzeje to zmieniam biegi przy ok 2500 obrotow przy normalnej jezdzie no chyba ze wyprzedzanie lub chec poczucia TDI POWER to w palnik do spodu :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • rafalis222
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 160

                                          #21
                                          Moja turbina wyladowala w profesjonalnym warsztacie gdzie maja taki specjalny stól gdzie mozna sprawdzić jak co pracuje itd. .. Turbina to nie tylko łopatki jezeli nie masz o tym pojecia to sie za to raczej nie zabieraj no chyba że chcesz mies moc wrazeń i przeżyc jakies emocje.Koszt mojego czyszczenia to 600 zl

                                          Komentarz

                                          Pracuję...